מצמרר: בשנה החולפת נפטרו 163 גלמודים בביתם

בנצי לייזרוביץ No Comments on מצמרר: בשנה החולפת נפטרו 163 גלמודים בביתם

בזק"א מפרסמים כי בשנת 2022 נמצאו ללא רוח חיים 163 אנשים עריריים וגלמודים שמתו בגפם ונמצאו במצב ריקבון לאחר ימים או שבועות

צילום: דוברות זק"א
20:19
30.04.24
מוטי הלפרין No Comments on נתניהו במתקפה חריפה על היועמ"שית: "מפקירה את הזירה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נתון מצמרר: בשנת 2022 נמצאו ללא רוח חיים 163 אנשים עריריים וגלמודים שמתו בגפם ונמצאו במצב ריקבון לאחר ימים או שבועות. כך מפרסמים היום (רביעי) בארגון זק"א. הערים האדומות: חיפה, ירושלים ותל אביב.

כאמור, עשרות אנשים בודדים עריריים וגלמודים נמצאו במהלך השנה מוטלים בביתם, ימים ואפילו שבועות לאחר מותם. רובם נמצאו רק בעקבות ריח חריף שפשט מהדירה לבנין או לרחוב והציק לשכנים. חלק נוסף נמצאו בעקבות בני משפחה או חברים שנזכרו רק לאחר ימים או שבועות לבדוק בשלומם. הנתון הקשה, אינו שונה בהרבה משנת 2021 שבו נמצאו 171 קשישים ועריריים מוטלים בביתם במצב ריקבון. גם מעבר לים טיפלו מתנדבי זק"א ב-2 גופות של ישראלים שנמצאו בביתם במצב ריקבון. רק בשבוע שעבר נר ראשון של חנוכה הובאו לקבורה בפראג זוג ישראלים שנמצאו לפני כחודשיים בביתם במצב ריקבון.

מתנדבי זק״א שמגיעים לאותם דירות לטפל במקרים, משתפים בתחושות קשות למדי ובקושי גדול מהרגיל לטפל באותם מקרים.

מוטי בוקצין דובר זק״א: "הלב כואב מלראות ולשמוע את הנתונים. מזעזע שזה נהפך להיות חלק מהשגרה שלנו. נמשיך להילחם בכל הכוח למען אותם קשישים וגלמודים כדי להציל את חייהם. נמשיך להוביל קמפיינים והעלאת המודעות אצל השכנים, השינוי מתחיל בידיים שלנו, מהיום תחילת שנת 2023 כל אחד ואחת שיש להם שכן או שכנה שחיים בבדידות בבקשה שימרו איתם על קשר לפחות פעם ביום וביחד נציל חיים".



0 תגובות